Inga fattiglappar utanför systembolaget

I söndags var Kristina och jag på Cats på Operan. Utanför Systembolaget satt tre välklädda män i solstolar. Vi kunde inte förstå vad de gjorde där. I Gp i morse läste jag att de sålde ut fina viner och att de hade köat sedan i fredags. En vinflaska för över 16 000 kronor!

Cats var förresten inget vidare. Jag slöt ögonen och drömde om Nina Simones "I got life"

(tjuvlyssnat)
-How do you like Sweden?
-I like black Sweden.

Fick mail från tjejerna jag hjälpte härom dagen, de hade tappat bort artiklarna.

-Sonja ringde och sa att en bok kommit.
-Ja hon sitter här.
-Nej, jag vill inte prata med henne, bara ha boken. Den finns här bakom någonstans.
Vad sjutton säger han inte att han vill ha boken i stället för att blanda in chefen när han vill något helt annat?
Allmänt | |
Upp