Slänger breven

På pendeltåget på morgonen var det en kille, kom nog från Falköping, som brett ut sig på tre säten. Han hade dålig andedräkt och fötterna som han slängt upp på sätet mitt emot luktade fotsvett.

Kommer aldrig att glömma Benny som gått i pension nu. Varje morgon när jag går ner till magasinet för att hämta böcker tänker jag på när han lyckades med konststycket att välta en kompakthylla. Helt obegripligt, de går ju på spår.
Vägbeskrivningen till biblioteket har jag lagt under en bild på biblioteket på hemsidan och i en marginal under två kartor av biblioteket.
 Sitter i lånedisken. NN vill ha Implementation Steering av Lennart Lundqvist. Tyvärr är boken förkommen. Ställer NN i kö på ett annat bibliotek. Rättshaveristen kommer rusande från sidan. Hon ser ut som en dränkt granrot efter att ha promenerat i spöregnet. Hon är mycket upprörd.
 -Se här... Nu vet jag varför elpriserna är så höga... Har du sett vem som är Hovrättspresident i övre Norrland...Rättshaveristen visar mig något i Statskalendern.
-Någon Harald...
-Skit i det... Vill bara berätta att jag betalar högre elpriser än i hyra. Jag skall överklaga detta till hovrätten i Övre Norrland.-Hovrätten i övre Norrland... De vill ju ha sina fina titlar, förstår du? Etc etc.

En trevlig iransk man kommer in och hälsar vänligt. Han har besökt biblioteket så länge jag kan minnas.


Hualigen så stressad tjej. Efter alla år ser jag direkt när låntagaren kommer att försöka själv, men ett par minuter senare kommer och ber om hjälp. Låntagaren rusar till fel katalog.
 -Jag skulle vilja ha en Statens offentliga utredningar... Maktutredningen undrar om det finns någon senare än 1990?

Shit också, hon kunde kommit alltid dessa SOU frågor. SOU och Maktutreningen i Libris webbformulär.


-Det är så jag har glömt mina pennor hemma, undrar om jag kunde få köpa en?
-Nej, men du kan få låna.
-Vill du ha något i pant eller?
-Nej då 
-Du vet jag kan ju inte skriva vad som helst alltså... Du vet de slänger ju mina brev alltså.
-Slänger, men det får man väl inte göra?
-Jo vet du nn. alltså han skulle ju få affekt alltså he-he-he-. Han känner ju mig. 

Hittade Jörn Svenssons Jordbruk och depression i magasinet.
Allmänt | |
Upp