Tappa inte nya vantarna

Tråkigt och händelsefattigt när humörhöjaren och idésprutan Jeff Astle inte är här. Tror inte alla har förstår hur bra det är med en sådan person på en arbetsplats.

 Gjorde lite monotont arbete på förmiddagen. Stämplade och uppsatser i Socialt arbetet. En heter Hur står det till. En kvantitativ studie av socionomstudenters alkoholkonsumtion. 
   Arbetade lite med bokutställningen.


Tänker på Anti fascistisk aktion. Ser du i nationalencyklopedin står det så här om fascismens idéer: ”Dess inställning var utpräglat antiintellektualistisk, den hyllade instinkten och handlingen på bekostnad av det småborgerligt kalkylerande förnuftet.” Det är ruskigt likt Anti fascistisk aktion självt som gruppering.  De båda ytterligheterna, höger och vänster är lika förkastliga. Dessutom är fascismen odemokratisk, precis som AFA. Men i alla tider har det funnits brutala grupperingar och det kommer väl att fortsätta finnas antar jag? Än så länge är demokrati det bästa vi känner till.

Vi stängde tidigare idag vilket gjorde en och annan ledsen. Rättshaveristen kommer vaggande.
-Hörru du måste trycka på knappen om du ska ut.
stöldlarmet tjuter.
-Åh herregud vad har jag nu med mig, jag har ingenting annat än mina papper.
-Äh det är jag som piper säger Sonja.
-Ja, jag vill bara berätta för dig om Carl Bildt, han klarade inte sina juridikstudier. Han hoppade av, för att klara av läsa juridik måste man va envis.

Allmänt | |
Upp