Brevet tycker till

Jag har fått lite syrliga kommentarer för att min blogg är alldaglig och tråkig.
 
Något jag tycker är mycket dumt är att är att A-kassan sänks och att avgiften för A-kassan höjs. Var finns solidariteten med behövande människor? Vissa yrkesgrupper säsongsarbetar och behöver A-kassan under vissa perioder av året.

Jag skriver mycket om bibliotekariearbetet, ett yrke som många längtar efter att arbeta som. Min erfarenhet är att det av och till kan vara ganska monotont, som en murare som placerar stenar på varandra. Man måste nog vara lite knasig för att tycka det är roligt att ägna nästan en hel dag åt att katalogisera massa gamla rapporter som ser nästan likadana ut. Och sedan är det inte slut med det för jag får en trave med uppsatser i Sociologi några minuter innan jag ska gå hem, och de skall katalogiseras.
Allmänt | |
Upp