Om hur du hittar vetenskapliga artiklar

Regnade på morgonen. Var blöt när jag kom till jobbet. Tog en slurk kaffe. Tog med en broschyr jag gjort om hur du hittar vetenskapliga artiklar i Socialt arbete. Hämtade en bärbar dator och visade studenter som redan var Socionomer och gick en fristående kurs. Visade Libris artikeldatabas, Artikelsök, Arbline och några utländska.  Sedan ut i lånedisken. Rättshaveristen var där och skrev sina protestbrev till Högsta domstolen. Hon är hygglig tänkte jag skulle fråga henne om Rättsbalken är en författning men jag vill inte störa. 
 
Författaren Bile hängde på låset på morgonen. Det blev ett litet missförstånd när jag rusade runt på biblioteket och letade efter studenter som gått fel.

På spårvagnen hem satt ett par flickor... trodde jag. En mörkhårig tjej med dov röst var säkert en ung transvestit. Svarthårig och med ring i näsan.
Hon pratade om hasch och marijuana med sin kamrat. Men i den åldern vill de ju vara hippa.
Vid Brunnsparken steg det på tre ynglingar som verkade ganska hotfulla.
-Krig? Vem vill du kriga mot?
-Ja vem ska du kriga mot? De var nervösa och fortsatte över till Hisingen efter hållplatsen Östra Nordstan.
Allmänt | |
Upp