Springer hit och dit

Möte på morgonen.
-Igår dammsög jag, sedan lyssnade jag på King Ink med Birthday Party "I feel like a wog" med Stranglers och läste Krig och fred.
Alla utom Jeff såg ut som frågotecken vid kaffet.

På förmiddagen katalogiserade jag böcker på M, etnografi. Jag hämtar en vagn från M och en bok från magasinet för att få lite ombyte. En timma innan jag skulle ut i låneexpeditionen kom två rara töser som ville ha hjälp att hitta böcker och artiklar om sexual abuse och denial, eller sexuellt ofredande och förnekande. Hittade flera uppsatser och ett par artiklar i Academic search elite och JSTOR.  Den gamle pensionerade journalisten Boris (namnet är fingerat) och tipsade om att Reinfeldt kallat till presskonferens. Det var bara om Tsunamin igen. Kan inte gå förbi låneexpeditionen förrän folk haffar mig. Stolt över att författaren Bile kände till mitt namn.
-Herr K skulle jag kunna få den här rapporten av Hallin som jag lånat tidigare?
Jag går ner i nedervåningen och hämtar den direkt. Jag har en väldig ödmjuk respekt för Bile.
Hade ett samtal med Jeff på eftermiddagen.
-Du Jeff, jag tycker du skulle passa som ny handelsminister?
-Nej aldrig i livet.

På morgonen på spårvagnen var det en kille i tioårsåldern på spårvagnen som lyssnade på Kizz på mp3 spelaren. Han hade också en tröja med Kizz på. Hans kamrat försökte prata med honom om den tråkiga skolan som är som ett slaveri. Hans kompis ville emellertid bara lyssna på Kizz.  Spårvagn nummer sex på hemvägen steg det på en kille med tuppkamm, rödrutiga byxor och en t-shirt med Bob Marley på. Han såg ut som han gillade den gamla gruppen Stray Cats.

På spårvagnen träffade jag en gammal men som såg ut som författaren Thomas Mann.
-Får jag sitta här? Frågade jag.
-Men se goddag.
-Vad säger du om ministrarna som inte betalat teveavgift?
-I den här positionen de är i så måste de ha sett till att vara helt vita, inte ha något dolt i bagaget. De skulle ha sett till innan att allt var okej. De måste må dåligt nu, så någonstans tycker jag synd om dem.
-Det var trevligt att språkas vid, men nu måste jag gå av. Förra helgen talade vi om dig och att det skulle vara roligt att tala mer med dig. Min Kristina och du skulle ha mycket intressant att prata om.
-Det var trevligt att se dig, vi ses igen jag sitter alltid på den här spårvagnen.
Allmänt | |
Upp