Surt sa räven

Ringer Däckarna i Alingsås.

-Hej jag heter herr K, jag skulle vilja ha däcken utbytta till vinterdäck.

-Vad har du för regestreringsnummer?

-Minns inte tyvärr.

-Det måste vi veta för att hitta Däcken

-Kan du boka måndag i alla fall?

-Men vi måste veta registreringen.

-Jag ringer i morgon.

En kvinna x sitter bredvid mig, hon doftar citron. Jag sitter bredvid henne för att det är lätt att sträcka sig och stämpla. Låtsas som hon inte finns. Var förälskad i henne för länge sedan. Så idiotiskt.  Hon ser mig inte. Tur är det. Det har slutat regna.

-Hur gör jag med uppsatser som inte är paginerade?

Trevligt med Jeff och hans funderingar.

-Saknar paginering? Vad menar du? Ser du inte var de står?

-Nej, de saknar sidantal.

Fan vad korkad jag är,jag börjar nog bli senil.

-Du får se i KRS, det är nog t ex s. 300 s. inom klammer och streck och frågotecken.
Du får uppsakatta sidantalet.

-Du räknar sidorna och skriver in, säger Sonja.

-Nej jag kan inte KRS utantill, du ska uppskatta det och skriva Ca. Sidantal.


Låntagare:

-Jag kan inte spara på mitt USB-minne kan du hjälpa mig.

Ja trixar och har mig. Går inte.

-Jag lånar en gammal diskett och för över till en annan dator och ser om det går bättre.

Trixar och grejar och går över med texten till en annan dator.

-Min mormor är 96 år.

-Har du böcker om gärningsmannaprofil?

-Jag vill ha en ISS-rapport.

Det är en bok av Björklund.



Brevet tycker till: Läser om Mao tänker att livet är skört var rädd om er.
Allmänt | |
Upp