En kaotisk dag

Gårdagen var så eländig att jag ville ta en promenad till de sälla jaktmarkerna.
 
Sonja (namnet är påhittat) var hemma och sjuk. Bara Jeff Astle och jag på jobbet, tur att han var där för han har ett gott humör som piggar upp. För det första så fortsätter problemen med 852-fälten i Marc 21 i Libris klienten. Fick svar från librisgurun i Stockholm och han hittade över 4000 poster jag måste ändra. a 8 1.1\c är alltså fel. Sedan stod jag i låneexpeditionen:
-Jag vill ha SPSS för Windows. Alltså CD-n
-Tyvärr är den förkommen.
Fan den försvinner alltid så fort vi får en ny.
-Men hittar du den inte... har ni ingen ordning på det här biblioteket.
Vad fan skall jag göra? Vi har ingen CD. Ska jag gå och låta mig bli överkörd av en bil?
Vid lunch kom Jeff och bytte av mig i lånedisken så jag fick lite mat.
-Du den här Dorfman vill de ha en ny upplaga av, jag sa att vi fått fel information. Men de blev arga och ville inte ge sig, sa Jeff.
Ja ja det var ju som skulle kollat upp att det var rätt upplaga. Igen är det mitt fel. Dessutom var boken slut på förlaget. Vissa dagar går allt bara åt helvete. Tack och lov har Jeff humor
-Du i förrgår när du trillade över cykeln, då skulle vi båda lagt oss platt på marken och sträckt upp armarna och ropat på hjälp! 
Dock är jag lite avundsjuk på honom för att han får alla sina artiklar publicerade.
-Ska inte du börja blogga Jeff?
-Nej jag har inte tid, jag har så väldigt mycket att skriva.

Och inte blev det på gymmet efter jobbet var det någon spinningträning mitt i gymmet. Alla de som brukar träna var som bortblåsta. Det var en dånande teknomusik och det luktade prutt. Hemma såg jag på den hetsiga valdebatten.

Idag lördag är Kristina på en loppmarknad med några tjejkompisar. Jag har promenerat till stan och sett på valstugorna. På Mp3-spelaren har jag lyssnat på Miles Cavis härliga rytmiska, pumpande Agharta. Mötte en man som liknade min morbror Lasse. Min morbror rolig och barn tyckte om honom. Han dog av en hjärtinfarkt i en bastu en varm sommardag.
Allmänt | |
Upp