Katalogisering av biografier

Här på biblioteket är allt som vanligt. Inte en plats ledig att sitta på. Rättshaveristen skriver sina protestbrev till Högsta domstolen, författaren Bile läser alla böcker och kurser på biblioteket, studenter som en gång hittat hit kommer tillbaka. Jag katalogiserar Lz böcker.
-Den som börjat intressera sig för böcker är förlorad, säger kollegan Jeff.
-Här går du och jiddrar säger han också skämtsamt till mig i samband med att jag smet från ett sammanträde härom dagen. Jag sade att alla "bara jiddrade". Jag vet inte vad jag fick det ifrån, har aldrig använt ordet förr.

Tränade efter jobbet. Axlar och rygg. Det var inte speciellt många jag kände där. Kllen med ringar i läppen och tatueringar över hela kroppen var där. Och en ung man som ser väldigt ordentlig ut. Över ryggen har han tatuerat namnet "MIGUEL".
Allmänt | |
Upp