Motiverade magisterstudenter

Solen skiner, och jag som trodde det skulle bli regn och blåst.

Katalogiserade gamla böcker på signaturen Odc  på morgonen. Skulle egentligen Benny (har gått i pension nu) gjort. Men Benny (namnet är påhittat) gjorde bara saker han själv ansåg lämpligt.
 
Därefter skrev jag ut broschyrer för biblioteksundervisningen jag skulle ha på eftermiddagen. Det var bara undervisning om sökning i två lokala kataloger och den nationella databasen Libris. De här gäststudenterna är så oerhört motiverade och intresserade. De kom alla och de satt tysta som små möss. När vi gick runt i biblioteket rev de efter böckerna som lejon efter ett byte. Stackars nye Jeff som var ensam i lånedisken blev översköljd av utländska stundenter som alla ville ha lånekort så snabbt som möjligt. Till slut kom jag till undsättning till Jeff.
-Can I have your passport pleace to make a library card.
-No, no its my passport. Tjejen håller som en kniptång om två pass. Hon förstår inte varför jag skall behöve titta i passet? Jag ger upp och tar bara hennes ifyllda formulär. Tar ett formulär till och går in på mitt rum och fixar lånekort. De har travar med böcker böcker som de vill låna.
-You can just phone to us if you if you want to renew the books.
-Renew? I will be ready with them soon. I don't need to renew the books, I leave them here to you when I am ready.
Allmänt | |
Upp