Osynliga böcker

Satt i lånedisken. Hämtade fram avhandlingar om könsstympning åt en student. Ordet är så hemskt att jag knappast kan skriva ordet. Annars har jag katalogiserat Lz. Det finns så många avdelningar som som inte blivit gjorda och alltså varit osynliga här. Till exempel  Per Albin Hansson :springpojken som blev statsminister och Hugo Hamiltons dagböcker eller Bertil von Friesens Sällskap på resan.
    Snart skall jag gå på personalfest. Längtar redan efter min förtjusande fru hemma.

-Det kostar ju över 10.000 att trycka en bok på B4press. Då är det bättre att gå direkt till en bobindare om man bara vill ha ett ex. Ett ex för 10.000 då är man verkligen en loser he-he-he-, sa Jeff.
-Ja men det passar mig, jag är en loser, sa jag.
-Hos en bokbindare får du en bok för 300 kronor.

Allmänt | |
Upp