Resan till Pyramiden

Om gårdagen, fredag. En solig sensommardag. På jobbet katalogiserade jag kommunforskningsrapporter och stod i lånedisken.

Efter jobbet tog jag några digitala bilder utanför biblioteket innan jag promenerade till spårvagnshållplatsen en kvinna gick i en nikab som var så lång att hon trampade på den nedre fållen. Hennes ögon var nervösa och oroliga. På spårvagnen var det fullt. En tjej hade knutar i håret i rött, grönt och orange färg. Folk är olika. Gick av vid stationen. Framför mig gick en grabb i säckiga svarta byxor, svart skjorta och en svart skinnväst. "No Gods" och "No Masters" stod det skrivet på skinnjackans rygg. Han gick med sänkt huvud.

På gymmet Pyramiden var det trevligt idag. Det är alltid trevligt när Anna står i receptionen. Det är uppmuntrande när jag möts av en tjej med gott humör. Tränade bröstet och triceps. Zacharias (namnet är påhittat) var där också. Han är också en glädjespridare med sitt goda humör. Han pratar med alla på gymmet. En hygglig kille som arbetar med hemtjänsten var där också. Kan kalla honom "Peter" efter Peter Bonnetti. Vi pratade lite om hur det var att komma tillbaka till jobbet och hur mycket tyngre vikterna känns om man inte värmt upp.
Allmänt | |
Upp