Stackars kassörska

På Ica nära Haga plöjer en dam fram med sin vagn:
-Ni måste genast ta bort att det är klass ett på potatisen, det är klass tre och inte ens det.
Jag ser hur kassörskans ansikte mörknar. Flickan i kassan brukar alltid vara glad och trevlig.  Varför ska vi vara så takiga mot varandra? Det var inget fel på potatisen vad jag kunde se.
-Ni måste genast ta bort skylten att det är klass ett, jag är själv potatisodlare, så jag vet vad jag talar om, fräste damen.
Det var fina potatisar vad jag kunde se. Varför skall man bråka med varandra. Det är inte lätt att vara människa.
Allmänt | |
#1 - - Nikanor Eschenbach:

Ordning är väl ändå ett måste, inte bara i litteraturen?

#2 - - Nikanor Eschenbach:

Någon slags ordning bör väl ändå upprätthållas,
och inte bara i litteraturen.

Upp