Valväder och badväder

-Nu ska vi åka ut i skogen och fika, säger Kristina rätt vad det är.
Det är en ljummen valdag. Först tog vi bilen till kyrkogården och placerade en blomma vid mina föräldrars grav. Stackars pappa som alltid var så orolig. Stackars mamma som var så ensam de sista året.

Intill kyrkogården var det  som en myrstig av väljare som slank in i missionsförbundets lokaler för att välja.

Därefter körde jag den slingriga vägen mot Edsås. När vi kom fram till Boråsvägen tog jag åt vänster. Vid sjön Lyngen tog jag åt vänster ner till en campingplats. Nere vid strandkanten satt en ensam rödklädd gitarrspelare och knäppte på sin gitarr. Kristina hade med sig kaffe och tårta. Hon hade även med sig födelsedagspresenter. En bok om Mao och en tröja. Så småningom kom tre flickor och gick ut på bryggan och badade i den spegelblanka sjön.
Allmänt | |
#1 - - Läsare:

Grattis på födelsedagen! Det ser ut som om "Alliansen" vinner. Tråkigt tycker jag. Stänger av teven och sätter på lite musik, "Highway To Hell" med AC/DC. Känns som om många har blivit mycket lurade. Många arbetslösa och sjukskrivna kommer att få det väldigt tufft de kommande åren.

#2 - - brevet:

Tror vänsterblocket kommer igen till nästa val och s har en ny partiledare.

Upp