Fahrenheit 451 del III

På morgonen hade en studentdator lila färg. Försökte stoppa in sladdarna och starta om. Ibland lyckas det att rätta till färgen, men inte den här gången. Ägnade mig åt gallring av Statens offentliga utredningar hela förmiddagen. Varje exemplar måste tas bort från lokala databasen.


Det sitter ett pärlband av studenter utanför mitt rum, och tillslut kan jag inte hålla mig från att fråga.

-Ursäkta att jag frågar? jag är så nyfiken? hela förmiddagen har jag funderat på vad du har bakom örat? Är det en Bluetooth?

En vacker rakryggad flicka med en ljus hårboll i nacken sitter och skriver sin uppsats på sin dator utanför mitt rum.

-Ja, det är det?

-Kan du komma ut på internet med hjälp av en bluetooth

-Nej jag vet inte? Det är high tech hi-hi-hi-, den var inte så dyr.

Nästan alla studenter har med sig sina egna små datorer och mojänger nu för tiden.


Går förbi lånedisken.

-Herr K. Vet du var Mediebarometern står? Undrar Hugh Hopper, (namnet är påhittat efter Soft Machines gamle bassist)

-Ja den står på baksidan här.

-Får jag låna de här till datasalen de här? Frågar två tjejer unisont.

-Nej det får ni verkligen inte? fy skäms.

Hugh Hopper har varit 40 år i branschen så han vet hur långt man kan gå. Skulle jag sagt något liknande hade det blivit helt fel.

Gart Hudson Born Rebel, skäggigare än någonsin, skrider in på biblioteket. Han har en sydstatst-t-shirt och keps.
-Verkar lite dött idag, säger Garth Hudson (namnet är fingerat).
Blir glad och tacksam över att han tilltalar mig.
-Ja, men jag tror det finns någon dator på andra sidan som är ledig.

En lång söt tjej kommer in med en stor kopp kaffe i högra handen.
-Är det okej att ha kaffe här inne?
-Ja det är det absolut.
Kom in och gör vad du vill, kom in och trivs.

På eftermiddagen kom mästaren Ginger Baker (namnet är påhittat) in och tog bort det lila. Jag var inne på rätt spå men, jag missade en liten kontakt till en förlägningssladd. Ginger Baker fixade det på 30 sekunder.

Precis innan jag skulle gå kom en låntagare in och sade att detta var det bästa biblioteket. Sådant värmer när vi är deppiga och håller på att avveckla verksamheten.

Allmänt | |
#1 - - megafånen:

Garth Hudson kallade sig Eric Hudson när han spelade på John Hammond Jr:s platta "So Many Roads". Namnet var fingerat.

#2 - - megfånen:

Garth Hudson kallade sig Eric Hudson när han spelade på John Hammond Jr:s platta "So Many Roads". Namnet var fingerat.

Upp