Hemma igen från utflykten till New York

Tillbaka från de fyra härliga dagarna i New York. Har arbetat två dagar, roligt att träffa mina trevliga och hyggliga arbetskamrater, Hugh Hopper och Sonja (namnen är fingerade).

Får hela tiden försöka förklara för besökarna varför biblioteket läggs ner. Alla tycker det är lika tråkigt. Vi har ungefär 200 besökare per dag, jag såg på besöksstatistiken när jag kom tillbaka. Jag säger att nu får de promenera ungefär tre kilometer upp till filosofiska fakulteten. Min trevlige gamle kamrat Gösta har redan ringt två gånger och han funderar på att ta en resa till London. De första dagarna efter hemkomsten kände vi oss lite möra efter den långa flygresan, hade Jetlag bland annat.


image43
Kristina påväg ut från varuhuset Bloomingdales. Kläder var billigt.

  Som så ofta när du är ute och reser är det de små oväntade händelserna du minns bäst. Restaurangen 40 carotts på Bloomingdales och blomsterfestivalen på Macy's. De skickliga gatumusikanterna, en i saxofonist Central park och en i tunnelbanan. Metropolitan opera house var kanske inte överraskande, men det var fint. Möjligtvis blev vi positivt överraskade över att personalen var så trevliga i butiken på operan.
image44

New York Public Library
image46
Letar efter matställe vid Time Square

image47
Utanför Metropolitan Opera house vid Lincoln Center

New York | |
Upp