Om skivaffärer

Den lyckliga tiden då jag gick runt och botaniserade i skivaffärer är definitivt förbi. När jag var i New York besökte jag gamla stolta Virgin Records. De hade inte mycket mer en skivaffären i Alingsås... Jag frågade efter en enkel fråga om de hade något av Kat Onoma, men de hade inte något av dem. Då var det inte någon idé att fråga om de hade en speciell låt (Wild thing). I Alingsås letade jag efter Stan Getz for lovers. Det var en ryslig röra bland jazzskivorna i affären. Till exempel fanns Dr John (i sig en lysande artist) blandat med Jan Johansson och Charlie Parker. 
  Nej, jag gick hem och köpte Stan Getz for lovers på CDon.com och filmen Koyaanisqatsy av Godfrey Reggio på CDnow.com (obs dvd-spelaren måste vara regionsfri).
    
Kristina utanför New York Public Library

Allmänt | |
Upp