Skatorna skrattar

Vaknade klockan fyra på morgonen av att skatorna tjattrade när de matade sina ungar i ett träd utanför fönstret.

Jessica Lange (namnet är fingerat) satt på samma spårvagn som jag. Jag såg henne inte först eftersom jag hade blicken fästad mot en ledig plats i vagnen (Hur kunde jag missa det, men det var kanske var lika bra). En mörkhårig flicka som stod intill min plats hade ett svart plåster på ringfingret med en bild av dödskalle på.

Fullt med studenter på morgonen. En skönhet som liknar Nicole Kidman kom och frågade efter en bok av De Vaus, men den var utlånad för de skulle precis ha lektion om den.

Bloggaren Permanent reform gick förbi och hälsade vänligt och det gjorde mig glad. Såg att han hade en blå kasse med EU-märke på, men han har ju andra dekaler på jackan.
Allmänt | |
Upp