Tack och lov för Folkhögskolan

På morgonen lyssnade jag på morgonnyheterna på TV 4 pratade de om mobbning i grundskolan igen. Flickan som blivit mobbad hade blivit utfryst mest. Att växa upp i grundskolan i Falköping handlade om att bli misshandlad, vara för dålig i idrott för att få vara med i lag, att alltid vara sämst i allt. Även ifall du tillslut lyckas kravla dig upp ur eländet så sitter det som hände i barndomsåren omedvetet kvar i själen. Detta trots att jag träffat många fina människor efter det att jag flyttat från Falköping. Jag skrev faktiskt en liten text om uppväxtåren i Falköping men fick det refuserat och då lade jag ner försöket att få något om det publicerat.

På nyhetsmorgon pratades det även lite om att bo i kollektiv. Efter det att jag kört buss i Göteborg i fyra år började jag läsa på Marieborgs Folkhögskola i Norrköping och det var ett lyft för mig och det var väl det närmaste kollektiv jag bott i. Det är roligt och lärorikt att bo nära människor.

Utanför New York Public Library
image55
Huvudattraktionen i New York är att se en tavla av Jackson Pollock. Helt underbart.
Allmänt | |
Upp