Dödsdans på Aftonstjärnan och ett fast handslag

Fortsatte med att ta bort uppsatsernas exemplarposter ur lokala databasen och sedan river jag sönder dem och sorterar jungfruben i en hög, plast i en hög och papper i en tredje. När jag är klar med de jag håller på med så skall jag ta fram uppsatser mellan 2002 och 2006, ställa undan en om det finns två och räkna sidorna och sedan räkna ut ett medeltal på antalet sidor på dessa tusentalas uppsatser som ska digitaliseras.

   När jag var ute och handlade mötte jag en fantastiskt trevlig afro-svensk som besökt oss förr om åren. Han ville nästan inte sluta ta i hand.



Rum med uppsatser som ska slängas

Själv såg jag Strindbergs "Dödsdansen" igår på teater Aftonstjärnan. Dag Malmberg Spelade Edgar, Lasse Brandeby Kurt och Sara Wikström spelade Alice. Tycker pjäsen var fantastiskt bra.

Klas och Gösta utanför Aftonstjärnan

Samhälle | |
Upp