Ett litet äventyr

Ganska behagligt att hämta kapsel efter kapsel med uppsatser, plocka ur dem ur kapslarna och därefter ta var och en och radera dem från databasen, därnäst plocka loss jungfrubenen eller änglabenen som håller ihop de gamla uppsatserna. Därpå placerar jag klämmorna i en hög och pappret i pappersåtervinningen. Fingrar och naglar värker efter allt pillande med de vassa påsnitar. Allt har gått ett varv, först katalogiserat och bundit in och nu tar isär.


Lyssnade på Renata Chlumska på sommar i P1. Hon är en riktig äventyrare som paddlat kajak och cyklat runt USA. Hon berättade om när hon paddlar på jättevågor i Stilla havet och cyklar genom öknen i Texas.

På spårvagnshållplatsen vid Haga nygata satt en tjej och det rann blod nedför henmnes haka. Hon hade sin pojkvän bredvid sig. Sannolikt hade hon trillat mot en trottoarkant. Jag såg nästan likadan ut när jag snubblade på Drottningtorget för något år sedan. Sådant är förbaskat läskigt.

-Min herre skulle jag kunna ställa en fråga till dig, sa en lång långhårig man vid Drottningtorget.
Jag kände igen honom. Han kommer att fråga om jag har en femma till en kopp kaffe. Borde väl egentligen ta fram pengar och ge honom, men jag har ingen lust att ta fram plånboken på Drottningtorget. Fast jag är väl överdrivet paranoid. 
-Nej, jag har bråttom, svarade jag.

På gymmet var Zacharias (han heter egentligen något annat) tillbaka på gymmet. Han hade läst Stieg Larssons tre kriminalromaner i sommar... Så vi hade lite att prata om.
Arbete | |
Upp