Humörspridande tidningsutdelare

Lite molnigt. Och såg på nyheterna att nu är det regn i på väg. Tjejen som delar ut .se i Alingsås kommer du inte undan. Hon kastar en blick på min hand och ser att jag har Metro. Men jag tar en .se också för hon skiner upp så väldigt och kämpar för att få delat ut så många som möjligt. Det börjar komma fler som pendlar nu. De svarta männen som delar ut tidningar ler hela tiden och det är humörhöjande. Jag tar alltid en City Göteborg av dem för de är så trevliga.


Satte igång datorerna. I en skrubb, mitt rum, hade vi en extra dator. Släpade ut den till läsesalen, i den mån vårt lilla bibliotek kan sägas ha en läsesal? snarare en läsespringa. Det gick bra att installera datorn tills det kom till det sista momentet. Jag hade glömt lösenordet och där satt jag på pottkanten.

Fortsatte därefter att katalogisera fem uppsatser om äldreomsorg. De har legat här i två veckor men först nu tog jag tag i rapporterna, detta trots att vi skall gallra. Vem vet om trots allt någon forskare vill bläddra i dem? Vi får väl gallra dem senare. Annars var det bara utrensning idag. Satte upp lite skyltar där det stod att kursböckerna flyttats till ett annat bibliotek. Ändrade också på vår webbsida och meddelade att kursböckerna flyttats.

Ringer från andra ställen i landet och frågar efter uppsatser som inte finns här längre. Hur fan ska det gå när allt är gallrat?


Valencia slog Elfsborg med 3-0, trist men väntat. Jag har sett Valencia en gång i början på 80-talet på Ullevi. Då vann IFK-Göteborg helt otippade matchen. IFK:s tränare hette då Sven-Göran Eriksson.

Drömde förresten i måndags att jag satt på nosen av ett flygplan som höll på att starta. Jag kämpade för att komma in i cockpiten. När jag vaknade dröp jag av svett.

Pendling | |
Upp