Living in the past

Lyssnade på Jethro Tulls gamla skiva "Living in the past" innan jag cyklade iväg till stationen på morgonen. Härliga melodier som riktigt spritter, lite folkmusiksmelodier tycker jag.

Det regnar och jag är den ende som går i sandaler. Träffade min pendlarkompis Berit i busskuren. Hon hade också läst Stieg Larsson i sommar.



Har flyttat upp högar med gamla psykologiuppsatse från magasinet som jag sedan slänger i återvinningen.


Det kommer en och annan student. Två tvåspråkiga flickor kom in och frågade efter kursböcker. Jag sade att alla hade flyttats. De fick i alla fall ett lånekort. Eftersom jag glömt glasögonen så fick de läsa högt för mig vilka de var. Men det var väldigt sympatiska tjejer.


Nu slänger vi Bennys (namnet är påhittat ) livsverk, det vill säga uppsatserna som han vaktade i. 40 år. Jag märker nästan hans mulnande, dömande anlete hänger ovanför mig. "Vad gör ni för något otyg? Ni skänger väl inte mina uppsatser?" "Ej hemlån" står det på alla de gamla uppsatserna som jag plockar upp.


Roligt att Manchester City vann över Derby (1-0). Jag gillar i och för sig Derby med de snygga tröjorna med ett får som emblem på de vita tröjorna. Men jag är glad att "Svennis" lag vann.

Bibliotek | |
Upp