Kaffe tillsammans med faster och två katter

På eftermiddagen kämpade jag med att få igång en gammal scanner.

Körde i mörker och regn till min faster som bjöd på kaffe och smörgås. Hon har två söta katter nu, en som bara var sex månader och den hoppade överallt. Ett tu tre var den uppe och skuttade på bordet.

När jag kom hem ringde jag Gösta och diskuterade vad du får ha med i en blogg egentligen? Sedan hörde jag på nyheterna om ungdomar som skriver hemska och kränkande saker på internet. Min är väl knappast kränkande för någon. Den är ju rätt gammal och jag skriver en hel del om bibliotekarieyrket. Sedan fick jag inspiration av tidskriften och webben "Writers Digest" , där de nästan uppmanar att öva sitt skrivande genom att blogga. "Julie Powell began a blog while working as a secretary in New York. Each day for a year, she wrote about her experience on cooking every recipe from Julia Child's Mastering the Art of French Cooking. She began the blog because she was dissatisfied with her life and was'nt confident she would follow through the project until she began to hear from readers who urged her on and gave her confidence." (Writers Digest february 2008) Bara ett exempel på allt tidskriften skriver om att bloggning är en bra företeelse. Men bloggaren får ju inte kränka människor. 
Fritid | |
#1 - - Kristina:

Hej,
Tack för trevlig läsning. Lite annat än det vardagliga. Tittar runt vad andra skriver då jag är ganska ny-bloggare. Iintressant att läsa vad människor med livserfarenhet skriver om.
Trevlig fortsättning på helgerna.
Hälsa din fru
Tack , Kristina

#2 - - Klas:

Tack för en uppmuntrande kommentar. Har länkat den trvliga bloggen positivenews till min blogg

#3 - - Gösta Lindborg:

Så ni har druckit kaffe i Kerstins rogivande hem?
Vacker kvinna med en intressant blogg som har kommenterat ditt inlägg, jag blir avundsjuk.

#4 - - Kristina:

Hej igen, Trevlig läsning åter här.
Hälsa Gösta och tacka för komplimang :-)
Hälsning i mars
Kristina

Upp