Kopplar av med J J Cale

Uppe tidigt och såg Karlsson på taket och sedan Julkalendern. Årets julkalender har vissa likheter med Karlsson på taket, men huvudpersonerna är tjejer i stället. Sedan cyklade jag och köpte strömming och en fiskburgare. Därefet cyklade jag till stan och köpte nya gymhanskar. Gick in till skivaffären och skulle köpt Bruce Springsteens senaste, men eftersom jag snubblade på mattan så blev jag deppig så jag cyklade hem.

Skagen sommaren 2007

Jag plockade fram boken Stäppvargen av Herman Hesse, visserligen är det en ungdomsbok och egentligen har jag rott för långt ifrån land att jag borde vara för vuxen för att läsa den. Men då och då tar jag fram den ändå trots att den är alldeles sönderläst:
"Dessa blad betyder absolut bokstavligen en helvetesvandring, där han ömsom fylld av ångest, ömsom modig går fram genom en förmörkad och kaotisk själsvärd i den fasta avsikten att tränga tvärs igenom helvetet, att bekämpa och besegra kaos, att genomlida det onda till slutet." (Herman Hesse Stäppvargen s. 27). Om jag haft en jobbig dag på jobbet läser jag kanske några sidor ur den.

  Hemma satte köpte jag en skiva av J J Cale och satte mig att läsa "En berättelse om kärlek och mörker" av Amos Os.
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Mycket bra citat ur Stäppvargen. Så kan det va på jobbet ibland.
Jag har bara tittat på ett avsnitt av julkalendern, men den verkar kul.

#2 - - Gösta Lindborg:

Intressant att Herman Hesse gick i terapi hos Carl Jung.

Upp