Manchester city vann igen

Sven Göran Erikssons Manchester City vann med 4-2 mot Bolton. Svennis är lite i skymundan av att Fabio Capello blivit engelsk landslagstränare. Svennis är värd vinster med City.  Det är lite tråkigt att läsa Daily Telegraph igår om att Svennis bara var ute efter pengar när han började få motgångar. Det stämmer ju inte helt, han tog England till EM och VM.  England och fotboll är ju speciellt, jag minns i York i somras när gubbar gick omkring med tröjor på engelska landslaget.

   På morgonen lyssnade jag på andra CD:n med Bachs juloratorium, Dorothea Röshman sopran, Andreas Sholl alt, Werner Gura tenor och Klaus Häger bassång.  René Jacobs är dirigent. Dagen blir ofta bra om jag börjar med lite klassisk musik. Under tiden som jag satte mig att läsa en stund lyssnade jag på Claude Debussys "Prelude à l'après-midi d'un faune", "Nocturne" och "La Mer"

  Läste Göstas blogg och han har skrivit fint om sin farfar som var ryss och ukrainare och även länkat till en härlig version av Toad med Cream.  Det är väldigt speciellt att se de gamla favoriterna på Youtube.

Sedan tittade jag lite på resor till Grekland om två år, men då sade Kristina, min käraste, att hon ville resa till Abisko i Norrland. Jag tränade idag. Jag är ganska trött på det, men jag måste träna tre gånger i veckan för hälsan.
Fotboll | |
Upp