Om "Magic" av Bruce Springsteen

Jag köpte Bruce Springsteens skiva "Magic" för några veckor sedan. Idag läste jag bloggen Megafånen som hyllar skivan och menar att det är årets bästa. Själv tycker jag "Magic" är ganska hård och oroande. Då tycker jag "The Wild the Innocent & The E Street Shuffle" från 1973 är bättre. En trevlig skiva med fina harmoniska kärlekssånger som "Rosalita (come out tonight)", är bättre. Den fantastiska "Born to Run" lyssnar jag hellre på än den tungsinta "Magic".
   Själv köpte jag en skiva i går där Glenn Gould spelar Beethovens sonater. Men smaken är ju olika och jag föredrar något mer rogivande en "Magic". Men "Radio Nowhere" är i och för sig svängig.

Jag piggades upp av att läsa bloggen Positive News på morgonen. Jag läste länken till Stjärntecken och det var ganska trevligt.
Musik | |
#1 - - Harry:

Gillar själv "Magic" skarpt. Årets bästa platta - ja, varför inte? Men visst är den lite mörkare och hårdare
i tonen. Klickade på länken att såg att Megafånen krävde nånslags inloggning, så jag vet inte vad som skrevs där.

Upp