Rogivande musik med Mozart

Gick upp vid sju åt frukost, läste tidningen och såg på nyheter. Så ANC har fått en ny ledare Jacob Zuma . Han står åtalad för korruption och har våldtagit en kvinna. Hörde honom sjunga "give me a machinegun" ivrigt påhejad av en folkmassa. Han tror visst också att bara han duschar varmt så blir du av med HIV. Nej, det var ett misstag att inte välja Tabo Mbeke igen.

Sedan gick jag upp och tvingade mig iväg till gymmet, hade inte alls någon lust men jag måste tänka på hälsan. Det visade sig gå ganska bra, det var bara jag och två äldre vänliga herrar där. När jag duschat och kommit hem igen cyklade jag genast hem och sedan till cyklade till Ica. Jag köpte den vanliga helgmaten, grape, yohurt, juice, smör, nudlar och kaffe. Det var hemskt mycket folk och jag knuffade nog till en vagn när jag skulle fylla en kasse med potatis.

Hemma igen lyssnade jag en stund på Bruce Springsteen och Glenn Gould på Youtube, sedan gjorde jag sill och potatis till lunch. På eftermiddagen satte jag mig ner att skriva lite samtidigt som jag lyssnade på underbart rogivande musik av Mozart, flöjtkonsert nummer 1-4. Världen blir på något vis ljusare med Mozarts musik.

Grått och mulet hela dagen.
image173

Fritid | |
Upp