Spara på människor

Hade verkligen tur att få en Springsteenbiljett. Då blir det lite fest i sommar.

Hamnade i min gamlöa vanliga kupé på tåget. Den kupén dä'r det sitter fyra kvinnor som ivrigt pratar. Jag vet inte var de jobbar.

Born Rebel, Garth Hudson, (namnet är fingerat) var här och besökte oss:
-Hur är det? frågade jag.
-Det är sömnigt.
Sedan började telefonen ringa en gäll signal, han stod som paralyserad med händerna i byxfickorna.
-Vad gör jag nu då? sa han.
-Nu får gå ut, sa Hugh Hopper. (namnet är fingerat)

Annars är det en gråmulen dag. Tryckte på knappen lite för tidigt i förrgår. Lärare kommer glada och hämtar travar med böcker. Det tycker jag är bra, men tydligan skall alla få meddelandet samtidigt och alla böcker skall vara återlämnade. Såg ritningar på det nya studietorget i Haga i går. Det såg ju fint ut, men alla böckerna försvinner ju. Allt görs för att spara på människor. Nåja, jorden bara snurrar på och tiden går.
Bibliotek | |
Upp