Tråkig opera

Såg "Figarros bröllop" på operan igår. Den gjorde inget speciellt intryck på mig. Lite struttig musik och inte speciellt rolig heller. Fast de kostymklädda herrarna med rotarymärken på kavajslaget flinade muntert och deras kvinnor fnittrade med. Jag fattade ingenting av det roliga. Men smaken är ju olika. Jag längtade bara hem. Kristina somnade faktiskt under första akten. Den var för lång också. Hade vi varit hemma hade jag lyssnat på Bachs juloratorium och den tycker jag är riktigt njutbar.

Innan vi gick på operan handlade vi lite på Claes&Olsson. Där var smockfullt med folk och jag hörde många olika språk, bland annat ryska. Hua, jag kan inte språk så bra som jag trodde.
(Min kloke kompis Gösta säger att en individ gör bäst i att köra sitt eget race i livet, och inte jämföra sig med andra.)
   Köpte en cykellampa. Killen i kassan tittade åt ett annat håll och såg helt ointresserad ut. Han hade inte heller någon kö, det var bara när jag kom som han lojt fick betjäna mig.
  Åt bakad potatis till middag på Kronhusbodarna, där var som valigt fullt, en massa barnfamiljer var är. Några tittade med stora ögon på en tomte som stod i en glasbubbla med snöflingor som yrde runt omkring. Sedan promenerade vi till operan. Kände mig lite bortkommen där, men jag träffade i alla fall en kollega. 
   Nej operan var ingen höjdare, den var för lång och tjatig.
 
Musik | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Jag känner mig vekligen hedrad vaje gång jag blir omnämnd.
Synd att ni fick"träsmak" på operan i går.
Juloratoriet förstår jag är fantastisk.

Upp