Underbara Vivaldi

Tittade lite bland min samling rockskivor på morgonen. Tummade lite på en Emerson, Lake & Palmer. Men så kom jag på att jag i går kväll tänkte att jag skulle lyssna på Vivaldis flöjtkonsert nummer ett på förmiddagen nästa dag (alltså idag). Det är rogivande att lyssna på den underbart vackra löjtmusiken av Vivaldi samtidigt som jag skriver. Att skriva är också avkopplande när jag är ledig. Om jag skulle spela patiens i stället skulle jag må dåligt för jag inte gjorde något produktivt.

Jag ringde Pernic data och frågade om det gick att laga en scanner. Han sa då att det "nog kostar mer än det smakar". De hade ingen scanner inne, ofta har de både scanner och skrivare tillsammans nu i samma apparat. Jag undrade också varför Krisinas trådlösa ganska nya bärbara dator inte fungerade trådlöst nådde åtkomstpunkten. Han sa då att jag skulle börja med att gå nära routern med den bärbara datorn för att ringa in problemet.

Ser att en barndomskamrat, kan kalla honom för att av hans smeknamn "Birkola", säljer sin gamla lyxvilla i Falköping. Undrar vad han nu ska hitta på?
Fritid | |
Upp