En morgon med Arvo Pärt

Söndagsmorgon och jag sitter och lyssnar på "Te Deum" av Arvo Pärt. Jag har också varit ute i förrådet och hämtat "I feel good" av Swans. Den skall jag lyssna på när Kristina går ut och går, skulle hon höra den skulle hon nog få psykbryt.

Jag skriver också ett handskrivet brev till en god vän i Gävle som är pensionär. Behöver skingra tankarna lite från jobbet. Det är så dyster stämning i samband med avvecklingen av biblioteket, men det behöver ju inte leda till något negativt.
 
Dock har jag mina funderingar på den nya regeringen som vill få alla att jobba privat, få det som i USA. Är det nödvändigt? Skall det innas en offentlig sektor måste vi ha skatt och då måste ju också folk tycka det är värt att ha en bra offentlig sektor. Hoppas arbetsrätten kommer mer i fokus till nästa val, det måste ju ändå vara det viktigaste i samhället.

I tidningen idag läste jag att Jan Björklund vill ha ordningsbetyg och kvarsittning i skolan och det tycker jag är bra.
Allmänt | |
Upp