Fahrenheit 451, version

-Du var uppe redan klockan fyra på morgonen och pratade med mig.
-Det var jag inte alls.
-En timma innan klockan skulle ringt.
-Då måste jag ha gått i sömnen... Vad sa jag?
-Det vet jag inte, jag försökte sova.
Det var lite turbulent hemma på morgonkvisten. Det blåste och dundrade utanför fönstret.

Idag sysslar med att kolla upp hyllplaceringen på alla 1700 böcker från donationen jag skrev ut igår.
-Vilket jobb he-he-he.... Vilket hästjobb he-he-he-, säger Derek Hales (namnet är påhittat) som slutar nästa vecka. Trist att han slutar.

Precis när jag planerat att ägna helgen åt att plugga in alla primtal så säger nn något vänligt det och jag behöver inte göra dylik avkoppling. Inte just nu i alla fall.

Ginger Baker var här nere och hämtade en dator med virus. Sandy Nelson (namnet är påhittat) var här och lämnade tillbaka en tidskrift som han fått krav på. Det var inte rätt tidskrift men det spelar ingen roll. Han var den förste läraren som skrev på namnlistan för bevarandet av biblioteket. Han kommer att förbli i våra hjärtan för evigt.

Rättshaveristen var här tidigt och arbetade. Nu hade hon en ny uppgift om namnbyte.
Allmänt | |
Upp