Intressanta uppsatser

Sonja (namnet är fingerat), talade med städerskorna igen för att höra igen om de hört något nytt om vår framtid. Den här gången hade de hört att två av oss hamnar på KTB, biblioteket mitt emot, och en skall flyttas till ett bibliotek vid Linnéeplatsen.

I lånedisken katalogiserade jag lite. Hade tre studenter bredvid mig som bläddrade i uppsatser. En skönhet från Urugay som liknade Angela Winkler lite. Hon doftade syrén och då smälter jag direkt. En annan tjej satt och läste arbeten om Sydafrika och terapi.

Det är hundratals uppsatser jag katalogiserar i Socialt arbete. Gripande historier om människoöden. En uppsats om hemlösa missbrukare, invandrarungdomars möte med två olika kulturer en uppsats om äldres gemenskap.

En professor som inte läste här ville låna om sina böcker.
-De har inte de här böckerna på Universitetsbiblioteket, därför måste jag komma hit. Jag fick ett specialtillstånd.
-Jo de har nog böckerna på UB men de har inte katalogiserat dem
-Nej, jag tittade i deras katalog, men där fanns de inte.
Jag säger ingenting bara håller med och lånar om böckerna.

Rättshaveristen var här och skrev sina överklaganden om allt mellan himmel och jord.
-De har väl en papperskorg för alla hennes brev, sa Derek Hales. (namnet är fingerat)
-Det är väl en myndighet hon skickar till och då måste de väl diarieföra allt, men de har väl en tjock pärm, sa jag.
Allmänt | |
Upp