Sökning efter Aniara

Fick ett mail från Gösta, han har ju bara haft dator i ett par dagar. Han sökte på Aniara och fick 4500 träffar. Jag svarade att han nog borde kombinera med Harry Martinsson.

Såg att Anders Borg flugit mellan Katrineholm och arbetet i Stockholm. Jag förstår honom i och för sig för man förlorar mycket tid om man pendlar. "Pendlarhelvetet" har jag hört någon säga. Det hade i och för sig blivit billigare för honom att åka taxi.

(gårdagen)

Det är fan då jag inte hittar rapporter som det står att de skall finnas på ett ställe. Då är det kört. Kanske någon har gallrat utan ändra i IDA? Kanske någon har flyttat rapporterna från Närmag? Den söta tjejen följde med mig in till det slutna magasinet och det måste varit en speciell upplevelse för henne. Det är som i en mörk gravkammare full med böcker och vrak av datorer, gamla kortkataloger.

-Sak allt det här slängas? Frågar hon.Det måste ha varit en oförglömlig upplevelse för henne att besöka magasinet.

-Ja allt det här ska kastas.

 

Någon ville ha böcker om Sociopsykiatri i veckotidningar. Det blev inte så mycket, men han verkade glad ändå.

 

En flicka hade referenser på artiklar som fanns elektroniskt.

 

På kafferasten pratade vi om kolonialismens elände i världen.

Allmänt | |
Upp