Tittar på myggor på armen

Har grejat med en karta i Power Point som skall föreställabibliotekets övervåning. Vi har ju gjort lite omflyttningar av uppsatser. Jag har även katalogiserat en ny bok och i lånedisken hjälpte jag studenter och katalogiserade uppsatser. Rättshaveristen var där och en student som varit där länge som är lik Winona Ryder. Om du skriver en blandning mellan dagbok och åsikter måste du alltid anteckna. På en låntagardator hittade jag en läsvärd kvarlämnad blogg. Jag älskar att lyssna på folk och komma ihåg vad folk säger. När jag kommer hem är jag så mosig i huvudet att jag inte minns mycket.

Det kom en ny studentvakt på eftermiddagen.
-Så du har läst i Linköping?
-Hur visste du det?
-Sonja sa att du varit studentvakt där.
-Hur länge läste du där?
-Tre år.
-Var bodde du någonstans?
-I Ryd.
-Då har du varit på Herrgårn?
-Ja, men inte så mycket, jag satt mest och läste.
Nej jag var inte ute mycket. Jag hade inte sådan tur hos tjejer att det var någon idé. Jag glömde säga att jag höll på med Radio Ryd. Allt blev så fel när jag skulle ut och festa. Men jag fick några vänner.

Fick ett kort skickat från Kristina som 22-åring där hon sitter och tittar på myggor som sticker henne.

(Derek och jag arbetade på ett genmäle till en artikel om biblioteket. Det är inget som känns så kränkande som när en person uttalar sig om något de inte har en aning om. Skribenten kommenterar personalen på biblioteket trots att hon aldrig träffat oss eller ens varit på biblioteket. Vi skrev och rättade till lite direkta felaktigheter från kårordföranden. Vi oroar oss inte, bibliotekets vara eller icke vara är ju inte något självändamål.)
Allmänt | |
Upp