Verkstaden

Fortfarande trött efter söndagens eskapader. En fyra timmar lång "Arabella" av Richard Strauss på Göteborgsoperan. Så jag sov på tåget. På jobbet fick jag direkt ett medelande om att boken "Övningar i extern redovisning. D. 1" , var slu på förlaget så jag fick försöka beställa den från en annan bokhandel.

Sedan skrev jag ett mail till vår eminente tekniker Ginger Baker (namnet är fingerat) om att jag inte lyckades installera en skrivare. Några minuter senare stod han utanför min dörr.
-Du hade några problem med en skrivare?
-Ja, den har sådana här USB-uttag och det funkar inte. Dessutom behövs det CD-romskivor.
Ginger Baker började genast söka fram den i Google på nummer och namn. Vips hittade han skrivaren och började installera
-Men vad fan är detta... Dom jävlarna slår ut varandra...

Därefter börjar han rensa på gamla skrivare och efter en stund fungerar allt och jag kan börja jobba. Tack och lov för fixare.

Allmänt | |
Upp