Avfallskvarnen

-Här blir man utslängd bara man är lite salongsberusad.

En ung man kommer raglande ut från Pullmans restaurang på stationen. Jag tittar på honom och ler.

-Jag skall åka till Danmark… Nej förresten, där är ett helvete.

Jag sitter på stationen, och väntar på ett sent tåg. Det är en kall onsdag. Jag har haft undervisning hela dagen och Derek Hales har varit ensam i lånedisken.


Samtal mellan två unga damer på the Bakery när jag köper bröd.

-Hur har det gått… jo jag ser att du har blivit av med det.

-Ja, det har blivit en liten Jessica… mormor och morfar vaktar henne nu.

-Det är en stor omställning.

-Ja, men hon är så snäll.


-Det äre lugnt det har ordnat sig, Ginger Baker (namnet är fingerat), har hittat de båda datorerna jag använde igår.

-Jag var ifrån huset i tio minuter, och på dessa tio minuter så hinner det bli kaos, vaktmästare Carl Palmer (namnet är fingerat) suckar och skrattar.
 

Aldrig säga att du är bra på något. Formulera sig ödmjukt och underdånigt i brev.
 

-Har du läst Svält av Knut Hamsun, frågar jag Derek, minns du när han köper ett ben åt sin hund och genast börjar tugga på själv.

-Nej.

-Du läste en tidig Hamsun som du tyckte var bra?

-Ja det var Markens Gröda, det var om att om man var sjuk skulle man jobba bort förkylningen.

 

(alla namn är fingerade)

Allmänt | |
Upp