Därför pendlar jag

Tåget var en halvtimme sent efter stormen.


Fördelen med att pendla:

Kärleken (får bo med min fru) (5 p)

Slipper avgaser (4 p)

Slipper buller (4 p)

Träffar jobbarkompisar (4 p)

 

Negativt med att pendla:

Sena tåg (3 p)

Långt avstånd till jobbet tillbringar mycket tid på tåg (4 p)

Bor i en liten trist stad. (3 p)

Långt till kulturliv (3 p)

 

Fördelen: 17 p

Negativt: 13


På jobbet röjde jag ut ett rum för att studenter skulle få plats att läsa. Derek Hales var rädd för att studenterna skulle prata och störa. Sedan gjorde jag i ordning några kursböcker och katalogiserade lite Samkun, uppsatser i samhällskunskap. Tyvärr säckade lokala databasen ihop när Hugh skulle instalera en skrivare. Men vad sjutton, det är sådant som händer i samband med arbete.

Var på gymmet efter jobbet. Känner inte så många på måndagarna. Pratade lite med en trevlig iranier. Det är väldigt många vurpingar där på måndagarna.
Hemma satt jag och läste boken "Tro, terror och tolerans".
Pendling | |
Upp