En fest och flera uppsatser

Det regnar och blåser. Hinner precis till spårvagn nummer ett. När jag går av får jag syn på Jessica (hon heter egentligen något annat, men jag kallar henne för det efter Jessica Lange.
-Hej Jessica. Tänkte att jag måste hälsa, det var första gången på tio år som jag hälsade på henne.
-Men hej... Det är kallt ute, jag borde haft mössa.
-Ja.
Jag raskar på stegen till till jobbet för att slippa prata något mer.

På jobbet skyndar jag mig att hämta fyra böcker från magasinet. En farbror stormade in igår och ville ha en bok som han hävdade bara fanns här i hela Göteborg. Det stämmer inte, men jag sa inte emot. Det är bara att vi katalogiserat den gamla boken.

Sedan blev det lite fest eftersom Sonja fyller år. Hon fick blommor och ett halsband. När det var avklarat stod jag ett par timmar i informationen. Trevligt med de utländska studenterna. Rättade lite låntagarposter. Fyllde på pärmen med register över uppsatser. Rättade beståndsposterposter av Vår Ekonomi i Libris. Katalogiserade uppsatser i samhällsvetenskap.

Allmänt | |
Upp