Bland surfinia och pelagoner

Kristina började genast röja i förrådet på morgonen. Hon har inte öppnat flyttlådorna sedan hon flyttade hit från Skövde. I sex år har prylarna i kartongerna legat ouppackade. Egentligen  har sakerna legat där ända sedan Gävle tiden. Hon vill av någon anledning slänga tingestarna men jag hejdar henne. Inte ska hon slänga dockor hon fått i present av sin mamma.

Sitter på balkongen och skriver. Det är molningt men milt väder. Det doftar sirap från Kristinas gröt. Min gamle vän Gösta ringde, besökte släktingar från Minnesota igår. Släktingarna är på snabbvisit i Sverige och återträffen blev mycket lyckad. Ingemar ringde i går och jag fick prata lite med hans bebis. Jag beisen är bara ett par månader gammal, men hon har i alla fall en stark röst.

Jag borde träna och tanka bilen, men i stället sitter jag och lyssnar på Stieg Larsson.
Semesterliv | |
Upp