Pjyamasen och fotona

På morgonen satt jag och bläddrade i gamla skolfoton från 70-talet. Undrar vad som hände med alla. De flesta blev nog kvar i Falköping eller Tidaholm. Henne jag satt mest bredvid var lika blyg som jag. Det blev att vi hamnade bredvid varandra för vi pratade så lite. Till skillnad från mig hon duktig på lektionerna. Hon log aldrig, rodnade lite ibland. Undrar vad det blev av henne? Åke blev rektor vet jag och Hanna arbetar med barn, det vet jag i alla fall.

  En stund efteråt gick jag in i biblioteket och varvade ner med Mozarts violinsonat 29 och 30 samtidigt som jag läste i Orphan Pamuks "Istanbul".

Snart är semestern slut och jag måste hitta på något? Kanske köpa en pyjamas?

Jag hade sett på SMHIs hemsida att dett skulle vara uppehåll mellan 12.00 och 18.00. Jag skulle köpa pyjamas. Känns tryggt att ha min fru med för hon kan sådant här med plagg bättre än jag. En långärmad blå med knappar hittade jag i affären Tremark.

-Jag tar den blå, sa jag till kassörskan, pyjamas går sönder så fort.

-En del sover ju nakna också, sa min äkta hälft.

Åh herregud ska hon blanda in sådana där prersonliga saker också? Jag ser hur flickan i kassan blir allvarlig några sekunder. Och jag som försöker täcka mig så mycket som möjligt. Jag hörde talas om en yngre kamrat som inte hade pyjamas på nätterna.

-Men det är väl mest ungdomar som sover nakna, sa kassörskan.

-Ja, jag vill i alla fall ha så mycket som möjligt på mig, sa jag.
Okej ro hit med pyjamasen snabbt så vi kommer ut i friska luften.

Kristina och jag gick i regnet och åt lunch på Deli Deli.

Semesterliv | |
Upp