Pontus prylar

Tog en liten promenad längs Gerdskenstigen i Alingsås. Då fick jag faktiskt syn på Lisbeth Salander från "Flickan som lekte med elden". Hon var mager, hade rödfärgat hår, skinnrock, långa läderstövlar med stålspännen. Hon såg allvarlig och bekymrad ut. Vid torget köpte jag sockerbullar, så kallade Ljungbladsbillar, utanför vid ett bord satt häpnadsväckande nog Mimi Wuh och från hårdrockbandet Evil fingers. Det såg i alla fall precis ut som dem. På vägen hem mötte jag en herre som jag kände igen från gymmet. En trevlig atlet. Jag var så upptagen med att lyssna på min mp3-spelare att jag nästan missade att hälsa.

Kristina har fortsatt hela dagen att gräva i kartonger.
-Oj vilken fin handuk, sa jag. En ljus handuk med en bild på en hund på.
-Det var Pontus filt, sa Kristina.
-Den kan du ju inte slänga.
-Oj vilken fin bricka med en ljultomte på!
-Det var Pontus bricka som han fått av mig.
Pontus var Kristinas älskade King Charles Cocker Spaniel som hon älskade så. Han dog i cancer för knappt 10 år sedan.
Semesterliv | |
Upp