Möglad potatis och den slöe motionären

När vi kom hem på natten igår så kände vi en stank från skafferiet. Då hade färskpotatisen möglat och jäst. Kristina blev alldeles till sig och började direkt skura. Hon höll på mellan 24.00 och 02.00. Jag hade nämligen gått med potatisen i en påse från skafferiet till diskbänken och då hade det runnit från den stinkande, mögliga potatisen.
image80
Foto från en skylt i fölnstret på ett tåg till Stanford

Tillbaka i vardagen. Tränade igår, när jag cyklade till gymmet cyklade en tjej om mig och loskade, hennes spottloska hamnade mitt i nyllet på mig. Träningen var som vanligt lugn. Läste en blogg, Megafånens, om att han fick träningsvärk av ett pass. Jag har märkt att efter 17 års träning blir jag mer loj. Av misstag lade jag på 80 kilo i bänkpressen, gick i andra tankar. Tänkte direkt "vad fan har jag gjort! alldeles för jobbigt! Man ska njuta av livet!"
Tog direkt av 20 kilo så det blev för mig normal bänkpress.

Köpte havskatt idag av de trevliga Göteborgsfiskarna
-Vad är det där?
-Havskatt.
-De är nog för stora.
-De är så stora.
-Jag ska bara ha det till middag.
-Men då kan du ha det i morgon också.
-Okej då.
Jag går helt på trevlig marknadsföring. I York var de också trevliga och artiga, även om de söp. Ingen som spottade.
Samhälle | |
#1 - - Megafånen:

Verkar ha varit trevligt i York. Äckliga grejor
du råkade ut för när du kom hem. Tur för cyklisten att det var du och inte nån mer ilsken typ hon spottade på. Köpte förresten spätta av de trevliga göteborgsfiskarna här också. Blev gott.

Upp