Allt fast och beständigt förflyktigas, allt heligt profaneras

Det finns än som jag känner igen från mitt gamla gym. Har försökt hälsa, men han tittar bort. En gång växlade jag några or med honom, han sa då att han slutat träna. Han är väl lite fin i kanten så nu lägger jag av med att hälsa.

Då blir jag glad när jag kommer till jobbet. Plåstrade om en trilskande skrivare, hämtade glödlampor gjorde en expost på en avhandling från Lund som jag katalogiserade igår. Återkallade en replik Derek och jag skrivit till en tidning. Modet svek mig, onödigt att reta folk.

När biblioteket öppnade kom Born Rebel, Garth Hudson (namnet är fingerat) in. Hans skägg var lurvigare än vanligt, han hälsar alltid vänligt. Låntagarna är hyggliga och de gör mig glad.
  En vacker mörk kvinna kommer in.
-Hur hittar man boken till det här numret? Hon kommer med en hög som ser ut som en trave kvitton.
-Öööh... Det är nog identifikations koden... öh, nej det är nog deras streckkoder.

-Har ni propositioner... Hur långt tillbaka?
-Ja 20-talet trappan till vänster och nyare trappan till höger.
Fem minuter senare kommer tjejen tillbaka.
-Det var ingen proposition... Jag menade Statens offentliga utredningar.
Det gör lite ont att kasta allt, vi har ju katalogiserat allt. Det har inte de på centralbiblioteket.
Arbetade med en förtjusande studentvakt sista timmen. Det är ju som det är här i livet, vad var det Derek brukade säga "Allt fast och beständigt förflyktigas och heligt allt profaneras". (Marx)
Jag kommer att sakna studenterna och stamgästerna. Vi har mella 5- och 600 besökare varje dag.

Allmänt | |
#1 - - megafånen:

Vart försvinner alla dessa människor, Gart Hudson, Rättshaveristen mfl, när biblioteket läggs ner? Vore synd på detta facinerande persongalleri om det bara skingrades för vinden. Nån borde trycka upp inbjudningskort och smyga in i böckerna ni lånar ut: "Keith Richards inbjuder Er härmed till en mycket speciell kväll på gymmet! Medtag valfri persedel för katalogisering."

Upp