På dåligt humör och med stukat självförtroende

3 grader kallt på morgonen. Var fortfarande lite upprymd efter gårdagens utflykt till Orust på kvällen med min kompis Ingemar och sedan såg jag dokumentären om ?Ordförande Persson

 På morgonen hade vi besök av en person från Universitetsbiblioteket. Hon var så pratsam och självsäker att mitt självförtroende och goda humör maldes till grus direkt. ?Jag är en riktig loser och var skall de göra av mig.? tänkte jag. Hugh Hopper (namnet är fingerat) kramade varandra och pussade på kind. 
 

Men det är ju mitt eget fel. På jobbet fortsatte jag med att göra etiketter till uppsatser i Sociologi och sedan katalogiseringen.


 Åt lunch på Meze, en pasta med fläsk, inte speciellt gott men de har goda färska oliver på salladsbordet. En korpulent man som läste Administrativ teknik med Kristina satt ensam och åt pannbiff. Han tog en jätteportion med sallad. Han såg i alla fall tillfreds ut med tillvaron.
 

Vi är alla lika inför lagen sägs det. Om det kommer in en låntagare som jag vet är lite aggressiv så blir jag lite reserverad bara för att skydda mig själv.

 

-Visst är det så att man inte får låna två likadana uppsatser på ett kort?

-Jovisst får du låna det.

Förstod att det att hon råkat ut för min stränge före detta kollega Benny (namnet är fingerat)  som är pensionerad sedan ett år tillbaka
Allmänt | |
#1 - - Man in black:

Hur är det, låter Benny er vara i fred, eller kommer han och kollar att ni sköter er?

Upp