Då blev jag irriterad

Vaknade halv åtta, åt frukost och cyklade till gymmet Hälsostudion i Alingsås. En strålande grön och vacker cyklväg genom en park med lönn, hassel, cyrén och mängder av blomstrande och prunkande buskar, grönt överallt. På gymmet träffade jag Muhammed nr 2 från Iran (jag vet inte vad han heter). Han är alltid lika sympatisk och trevlig. Han var emellertid färdig med sitt pass han var väl på väg till jobbet kan jag tänka? Jag hälsade lite på några gamlingar som jag kände igen sedan gammalt. Körde lite marklyft, det gör jag bara på Hälsostudion eftersom det är bättre plats där. När jag skulle gå träffade jag en gammal trevlig granne som jag inte sett på ett år. Han är vegetarian och har tävlat i body building.

På hemvägen cyklade jag förbi Ica för att köpa kronjäst och mjölk åt Kristina. Jag blev lite sur på mig själv för att jag sa till en gammal dam att hon stod med en vagn i en kassakö för korgar. Så idiotiskt av mig, hon hade ju bara sex varor i vagnen. Jag hade inte sett killen i kassan förrut men han var effektiv. Då jag ett styng av vemod när fyra tjejer med en mamma med. En av tjejerna tog och slängde en reklamtidning på honom och sa:
-Den här kan du slänga!
Killen i kasans ögon blev mörknade men han bet ihop. Jag försökte hälsa så vänligt jag kunde på killen för att visa honom medkänsla och förståelse. Varför sa inte den där vuxna kvinnan till sin telning?
image65
Nu ska jag lyssna på Led Zeppelins Dazed and confused och äta lakritsglass.
Allmänt | |
Upp