Ge beröm

Om veckan som gått måste jag nämna att jag tycker det är otrevligt med det här "skämtet" med att spruta vatten på Fredrik Reinfeldt helt enkelt förkastligt. Tänk om det varit något gift? Det blir högre murar mellan allmänhet och de folkvalda, färre vill bli politiker. Jag läste en artikel i GT om en man som blivit utsatt för tårtkastning och som förändrat hans liv på grund av kränkninghen. Den här kvinnan som var en sådan här tjej som rörde sig i kretsen runt Stureplan, och då har hon väl svårt att sätta sig in i hur andra upplever en situation.

Lyssnar precis på TV4 om Stefan Einhorn om vikten av att ge beröm och unvika ge kritik. Jag fick ju en dolkstöt i ryggen härom veckan då jag gjorde ett fjärrlån som kostade. Men vad ska jag göra om studenterna fortsätter att komma och vill ha min hjälp. I skolan fick jag aldrig beröm. Men jag minns att jag fick ett rätt på ett matteprov och det var hur du räknar ut medeltal. I veckan räknade jag ut medeltalet på antalet besökare vi hade på biblioteket. Då drog jag mig till minnes den frågan på ett prov i gymnasiet tror jag. På Marieborgs folhögskola blev jag så överraskad att folk gav beröm för något. Leve folkhögskolan och bevara Komvux!

Jag skulle också vilja ge beröm åt GP som har anlitat en av mina favoritjornalister som ny krönikör nämligen Dilsa Demibarg-Sten . Hon är rapp, modig, bra språk och skicklig på att se saker i omgivningen. Hennes första krönika hette "Vräkighet är att inte bry sig".

Jag tycker också de skall stoppa igen tunneln under Hallandsåsen. De vinner bara tio minuter på en tunnel som koster miljarder. Det var så vackert att åka över Hallandsåsen men nu är det fult. Skandalen har kostat flera miljarder av skattepengar.

Samhälle | |
Upp