Högkonjunktur

Varmt och kvavt. Sov dåligt, det rann från näsan.
 
Kommer att sakna alla trevliga studenter här. I medel har vi haft 260 besökare hela våren, som mest har vi haft 368 under en dag sedan 20 februari.
-Och det ska vara högkonjunktur nu, här har de klarat hela lågkonjunkturen och nu när det är högkonjunktur lägger de ner, en trevlig lärare kommer ner och lånar Statsvetenskaplig tidskrift.
-Konstigt.
-Vad ska ni göra med de här?
-Slänga.
-Men ingen har frågat oss vad som ska slängas.

Rättshaveristen var här förstås. Hon fick ett utbrott när en student satt sig på "hennes" plats och börjat skriva. Lite lågt sa jag aningen för sent. Studenterna tittade åt hennes håll där hon rörde upp himmel och jord.
-Kan jag hjälpa till med något?
-Hon snodde min överklagan... Jag har arbetat med den i två veckor.
Snodde... vad skulle hon med den till? Knappast sno.
-Om du tar det lite lungt ska jag nog kunna hitta det du skrivit.
-Ja, sätt dig.
Allmänt | |
Upp