Trevligt bemötande

Jag var och slängde lite skräp och handlade snabbmat för veckan på Ica. Intressant var att en kassa var tom jättelång kö. I kassan där det inte var någon kö sitter en kille som alltid är sur och snorkig. I kassan där det var lång kö sitter en ung lite finnig kille som alltid är trevlig och vänlig. Det är nästan ett bevis för att folk hellre blir trevligt bemötta än att det kanske tar lite längre tid. Den finnige killen är inte långsam men han får fler att serva.

Nu ska jag gå och lyssna på härlig vårmusik. Bruce Springsteens Born to run, en klassiker i rockens historia.

image70
Från en utflykt till Brobacka
Samhälle | |
#1 - - megafånen:

Born to run...det är rätta takterna det!

#2 - - Adminstratör:

Håller på att mata in, rippa tror jag det heter, alla mina Springsteenskivor i min mp3-spelare. Brukar lyssna på Springsteen speciellt på våren och sommaren.

Upp